In Memoriam.
Den 15den Januari j.l. overleed te Lunteren, op 89-jarigen leeftijd, de oud-Notaris J.Th.W. v/d. Ham.
Niet alleen op het gebied van den fruitteelt heeft het werken en streven van den heer v/d. Ham velen in den lande en daarbuiten aan zich verplicht en zal zijn naam altijd verbonden blijven aan de fruitteelt; maar ook voor de Nederlandsche bijenteelt heeft de heer v/d. Ham. altijd veel belangstelling getoond en daarvoor veel gedaan. Vooral in zijne omgeving was hij de pionier van den lossen bouw. Hij was een der eersten die deze invoerde en behoorde tot de eersten in ons land die de Dzierzon-woning in gebruik nam.
Met zijn ouden, getrouwen tuinman, P. Groeneveld, nam hij talrijke proeven in de nieuwe richting die de bijenteelt een dertigtal jaren geleden nam. Zijn bijenstal was een modelstal voor de omgeving en de vriendelijke oude heer was steeds een welwillende vraagbaak voor lederen bijenhouder of bijenvriend. Tot zijn laatste jaren hield hij zijn bijenstal in eere en ging die nog dagelijks bezoeken.
Dat hij ruste in vrede.